Dział Reklamacji
ul. Strzygłowska 28
04-872 Warszawa
tel. 510 999 539
e-mail: reklamacje@venezia.pl
Pon. - Pt: 09:00 - 17:00
REKLAMACJE
- Spółka ma obowiązek dostarczyć Towary wolne od wad w rozumieniu art. 5561
kodeksu cywilnego. Na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego
dotyczących rękojmi za wady oraz określonych poniżej Klient ma prawo
złożenia reklamacji. Przepisy kodeksu cywilnego określające zobowiązanie
Spółki i uprawnienia Klienta z tytułu rękojmi przytoczone zostały w wyciągu z przepisów kodeksu cywilnego stanowiącym załącznik nr 3 do Regulaminu Sklepu.
- Zgłoszenie reklamacji przez Klienta może, ale nie musi, nastąpić poprzez przesłanie Spółce wypełnionego czytelnie formularza reklamacyjnego załączonego poniżej do pobrania pocztą na adres:
VENEZIA Oganowska Nachiło spółka jawna
Dział Reklamacji
ul. Strzygłowska 28
04-872 Warszawa
(z dopiskiem: „REKLAMACJA”).
Zgłaszając reklamację Klient powinien w szczególności określić swoje
żądanie związane z wadliwością Towaru (żądania przysługujące z tytułu
rękojmi wymienione zostały w formularzu reklamacyjnym).
- Różnice pomiędzy wyglądem Towaru dostarczonego w ramach Transakcji, a fotografią na Stronie, wynikające wyłącznie z właściwości urządzeń stosowanych przez Klienta (monitor, wyświetlacz, drukarka itp.), w szczególności różnice w odcieniach, mogą nie zostać uznane za obciążającą Spółkę niezgodność Towaru z umową. W przypadku stwierdzenia tego rodzaju różnic (jeżeli powodują one u Klienta obniżenie lub brak satysfakcji z zakupu Towaru) Spółka sugeruje Klientowi raczej skorzystanie z prawa zwrotu, o którym mowa w pn. „ZWROTY", niż drogi reklamacyjnej.
- Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia reklamacji jest wykazanie przez Klienta faktu zawarcia Transakcji. W celu sprawnego przebiegu procesu reklamacyjnego sugeruje się przesłanie wraz z reklamacją dowodu zawarcia Transakcji (najlepiej oryginału faktury VAT).
- Klient
wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi zobowiązany jest dostarczyć
wadliwy Towar na koszt Spółki (z uwzględnieniem dalszych zapisów
niniejszego ustępu) na adres określony w ust. 2 powyżej. Wykonywanie
uprawnień z tytułu rękojmi uzasadniające obciążenie Spółki kosztami
dostarczenia Towaru na miejsce jedynie w przypadku, gdy reklamacja jest
uzasadniona. W przeciwnym przypadku kosztami dostarczenia Towaru obciążony zostanie Klient.
Spółka rekomenduje Klientom dostarczanie reklamowanych Towarów zwykłą przesyłkę pocztową (za potwierdzeniem nadania).
Reklamowany towar powinien zostać dostarczony Spółce w stanie kompletnym i czystym. - Informuje się, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Spółka jest odpowiedzialna za wady fizyczne Towaru, które istniały w chwili przejścia na Klienta niebezpieczeństwa lub wynikły z przyczyny, która tkwiła w Towarze w tejże chwili. Na ogół nie traktuje się jako wad obciążających Spółkę:
- uszkodzeń spowodowanych zwykłym, normalnym zużyciem Towaru,
- uszkodzeń mechanicznych Towaru,
- uszkodzeń spowodowanych nienależytym użytkowaniem Towaru, w szczególności złą konserwacją lub brakiem konserwacji, przemoczeniem, używaniem w sposób niezgodny z przeznaczeniem, lub złym dopasowaniem.
Domniemywa się natomiast, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru.
- Ze
względu na ochronę, jaką zapewniają Klientowi uprawnienia przysługujące
mu w oparciu o instytucję rękojmi, Towar nie jest objęty dodatkowo
gwarancją.
Plik do pobrania: